Log ind Opret bruger
Centeradgang
Kursuslex
Menu
Er der noget vi kan hjælpe med?
33 97 43 43

Værket

Sven Dalsgaards Plads 1, 8900 Randers, Østjylland (Se kort)

SCENEN ER SAT ... TIL JERES ERHVERVSARRANGEMENT
I det gamle og nænsomt restaurerede elværk fra 1906 findes i dag Randers’ musik-og teaterhus, Værket. Vores charmerende og historiske hus stiller vi også til rådighed for erhvervsarrangementer, hvor vi tilbyder en utraditionel, anderledes og inspirerende kulisse. Om det er dagsmøder, foredrag og generalforsamlinger eller konferencer, messer og firmafester – så trives professionalismen i Værkets unikke omgivelser.
Vi huser årligt omkring 300 arrangementer fra teater, opera, klassisk musik og ballet til comedy, rockkoncerter med danske og internationale stjerner og storslåede shows. Vores forskellige lokaler og scener kan tilpasses alt efter jeres behov, så I opnår de optimale rammer til effektive og inspirerende erhvervsarrangemente

JERES SPARRINGSPARTNER
Når I booker et erhvervsarrangement, vil I få Værkets eventkoordinator Kristine Boe Seeberg tilknyttet, som kan guide og vejlede jer gennem hele planlægningsforløbet i det omfang, I ønsker. Kristine Boe Seeberg har mange års erfaring med at planlægge og gennemføre små og store events, og hun kan bidrage med ideer og sparring fra start til slut, så arrangementet bliver præcis dét, I ønsker.

SAMMEN SÆTTER VI MENUEN
Restauratør og personale fra Værkets tilknyttede restaurant, Café Sven Dalsgaard, står klar på dagen til at sørge for lækker forplejning til jeres deltagere. Caféen har mere end 25 års erfaring med kulinariske oplevelser til store og små arrangementer og selskaber. Vi sammensætter dagens menu i tæt samspil med jer – naturligvis med udgangspunkt i sæsonens råvarer.

PROFESSIONEL AFVIKLING
Værkets erfarne teknikere varetager al sceneopbygning, lys og lyd. De har bred og mangeårig erfaring med at afvikle lokale bands, store internationale kunstnere, shows, foredrag og alt derimellem. Uanset begivenhedens karakter og antallet af gæster i huset, sørger vores teknikere for det helt rigtige setup og afvikling.
Et af de vigtigste parametre for os er, at I føler, jeres arrangement er i trygge hænder. Derfor stiller vi altid en lydtekniker til rådighed til erhvervsarrangementer i Koncertsalen, Store Sal og Ridehuset, så I ikke skal bekymre jer om headsets, lyd eller PowerPoint-præsentationer, men kan koncentrere jer om fagligt udbytte og den gode stemning.
I kan også få en faglig snak med vores lystekniker så I sammen kan skabe den rigtige stemning og sætte fokus netop dér, hvor det er vigtigst. I samarbejde bygger vi lokalet og effekterne op, så det passer perfekt til jeres arrangement og budget.

VÆRKETS AV-PAKKE INKLUDERER ALTID: 
Professionel afvikler i Koncertsalen, Store Sal og Ridehuset
Standardprojektor og –lærred
Afviklings-pc
Monitor
Højtalere
1 x headset i Koncertsalen, Store Sal og Ridehuset
1 x håndholdt mikrofon i Koncertsalen, Store Sal og Ridehuset  
50/50 Mbit Wifi
Blokke & penne

Værket råder over en række lokaler og sale med har hver sin stil, charme og muligheder. Få et hurtigt overblik her:

Store Sal: Store Sal er Værkets største musik- og teatersal med op til 1005 gæster fordelt på gulv og to balkoner. Salen er et oplagt valg til større konferencer og andet, der udnytter, at Store Sal er Værkets største auditorium med perfekt udsyn til scenen uanset placering.
Kapacitet: 450 til 1005 deltagere.
Oplagt til: større konferencer og møder, faglige oplæg og foredrag.

Koncertsalen: Værkets gamle turbinehal er gennem tiden blevet til en koncertsal, der stadig står med en smuk industriel charme og har en fantastisk akustik. Salen er specifikt indrettet til at have et fremragende udsyn til scenen fra alle placeringer.
Kapacitet: 100 til 444 deltagere.
Oplagt til: mindre konferencer og møder, faglige oplæg og foredrag.

Ridehuset: Den tidligere dragonkaserne Ridehuset udgør fantastiske kulisser til større erhvervsbegivenheder. Ridehuset har plads til op mod 700 deltager og kan opstilles og anvendes i mange forskellige opsætninger. Det gør det ideelt til både store og små erhvervsarrangementer. Kun fantasien sætter grænser.
Kapacitet:  80-700 deltagere.
Oplagt til: messer, større konferencer, små og store møder, workshops og firmafester.

Cafégalleriet: Giv jeres møde eller kursus en unik stemning af kulturhus i Værkets hyggelige Cafégalleri. Her prydes væggene af show-plakater fra Joan Baez til Wiener Philmarmonikerne og mange andre af verdens og landets største artister, der har været på besøg gennem mere end 25 år.
Kapacitet: 20-72 deltagere.
Oplagt til: møder, workshops, små seminarer og kurser samt mindre arbejdsmiddage.

Søjlesalen: Værkets søjlesal er en lys og smuk sal i meget enkel stil med karakteristiske fritlagte bjælker.
Salen er den perfekte kulisse for mindre møder og kurser, men kan også være ideelt til en arbejds- eller festmiddag for mindre selskaber.
Kapacitet: 30-120 deltagere.
Oplagt til: møder, kurser, workshops, små seminarer og mindre arbejdsmiddage.

Gallerisal: Salen, der er beliggende direkte ovenpå Værkets Foyer, er oplagt til mindre møder og workshops. Gallerisalen kan også bruges til opvarmning eller nedkøling med en kold drink i forbindelse med en forestilling i Værkets Store Sal.
Kapacitet: 20-72 gæster.
Oplagt til: møder, workshops, samlingspunkt før/efter arrangement i Store Sal.

  • Mødelokaler:
    6
  • Gruppelokaler:
    5
  • Auditorier:
    2
  • Udstillingsmulighed, antal m²:
    802
  • Max kapacitet (bio):
    1005
  • Max. personer i auditorium:
    1005
  • Max. personer ved skoleborde:
    300
  • Max. personer i U-bord:
    32
  • Max. personer i ø-opstilling á 6-8 personer:
    616
  • Max. personer ved stående reception:
    700
  • Spisepladser:
    1005
  • Værelser:
    0
  • Sengepladser i alt:
    Ikke Angivet

Værkets mangeårige erfaring inden for musik- og teaterbranchen gør, at vi kan tilbyde en vifte af tilvalg i forbindelse med jeres erhvervsarrangement.

MUSIK/BAND
Skal I holde firmafest eller julefrokost, hjælper vi gerne med at formidle kontakt til bands og kunstnere. Vi anbefaler kun kunstnere, som vores musikbooker kan stå 100 % inde for, og I er derfor garanteret en professionel oplevelse. Vi vil som udgangspunkt foreslå lokale kunstnere og formidler også gerne kontakt til talentfulde musikstuderende, som for eksempel kan skabe skøn stemning ved klaveret under middagen. Vi hjælper selvfølgelig også med kontakt til stjerneartister og deres bookingbureauer, hvis I ønsker et bestemt topnavn.

PÅ PROGRAMMET
Værket har i løbet af et år tæt på 300 forskellige forestillinger, shows og koncerter, og vurderer I, at I ikke har budget til at hyre jeres egen underholdning, så tilbyder vi, at I for eksempel kan leje 1. balkon til en udvalgt forestilling og have den helt for jer selv – naturligvis afhængigt af jeres deltagerantal. I tilknytning til 1. balkon ligger Gallerisalen, hvor vi for eksempel kan servere stående tapas, en pausedrink eller snacks.

GØR SEMINARET LEVENDE
Har I brug for at formidle en ny strategi, procedure eller en problematik på en måde, der er anderledes, interessant og med garanti bliver husket? Værket samarbejder med en teater- og konsulentvirksomhed, som med dygtige erhvervsskuespillere har specialiseret sig i at levendegøre mere eller mindre abstrakte strategier, tiltag, procedurer eller problematikker i virksomheder og starte refleksion, dialog og medarbejderinteraktion med dramatiske virkemidler.

VÆRKET BACKSTAGE
Kom på rundvisning på Værket og få et indblik i husets historie. Vores rundviser står klar med et indgående kendskab til huset, dets udvikling og historie samt masser af sjove anekdoter. Rundvisningen kan for eksempel være en god pauseaktivitet for mødedeltagere inden det næste oplæg eller som pause, inden middagen serveres.

EKSKLUSIV VINSMAGNING
Sammen med et lokalt vinfirma tilbyder vi en eksklusiv vinsmagning for jeres mødedeltagere eller gæster i lukket forum. Lad jeg inspirere af en Champagne- eller Piemonte-smagning som pauseelement inden en festmiddag, eller supplér middagen med en skøn vinfortælling mellem hver ret, hvor I bliver klogere på historien og smagen på den serverede vin.

COMEDY
Har I brug for et indspark med humor i højsædet, anbefaler vi et comedy-show. Det kan både være målrettet jeres organisation, et bestemt emne eller blot være helt generelt. Mulighederne er mange.

TEMAFEST
Værket har et stærkt samarbejde med et eventfirma, der tilbyder forskellige temapakker, der kan være med til at sætte lidt ekstra farve på jeres firmafest. Hold en stilet fest i det pompøse univers fra The Great Gatsby, ta’ et moderne take på jeres event i et Street Food-setup eller giv den gas med smokinger og gallakjoler med Hollywood Galla-temaet. Der er masser af valgmuligheder, og sammen finder vi en opsætning, der gør jeres event helt unikt.

  • Gratis WiFi:
    Ja
  • Motionsrum:
    Nej
  • Tennis:
    Nej
  • Boldbane:
    Nej
  • Motions-sti:
    Nej
  • Indendørs swimmingpool:
    Nej
  • Udendørs swimmingpool:
    Nej
  • Spa bad:
    Nej
  • Spa-Område:
    Nej
  • Solarie:
    Nej
  • Sauna:
    Nej

Halvdagsmøde fra 08.00-13.00 eller 12.00-17.00 inkluderer:
Lokaleleje for plenum
Professionel afvikler, der sørger for afvikling af lys og lyd i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
Standardprojektor og -lærred
Monitor i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
Laptop
Højtalere
1 x headset i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
1 x håndholdt mikrofon i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
50/50 Mbit Wi-Fi
Blokke & penne
Morgenanretning/eftermiddagsanretning, hertil kaffe/te
Frokostanretning, hertil en øl eller vand
Isvand under hele mødet
Fri parkering

Arrangementspris pr. person fra 555,-

Dagsmøde fra kl. 08.00-17.00 inkluderer:
Lokaleleje for plenum
Professionel afvikler, der sørger for afvikling af lys og lyd i Store Sal, Koncertsalen eller Ridehuset
Standardprojektor og -lærred
Monitor i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
Laptop
Højtalere
1 x headset i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
1 x håndholdt mikrofon i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
50/50 Mbit Wi-Fi
Blokke & penne
Morgenanretning, hertil kaffe/te
Frokostanretning, hertil en øl eller vand
Eftermiddagsanretning, hertil kaffe/te
Isvand under hele mødet
Fri parkering

Arrangementspris pr. person fra 595,-

Aftenmøde fra 17.00-22.00 inkluderer:
Lokaleleje for plenum
Professionel afvikler, der sørger for afvikling af lys og lyd i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
Standardprojektor og -lærred
Monitor i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
Laptop
Højtalere
1 x headset i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
1 x håndholdt mikrofon i Store Sal, Koncertsalen og Ridehuset
50/50 Mbit Wi-Fi
Blokke & penne
Eftermiddagsanretning, hertil kaffe/te
Isvand under hele mødet
Aftenanretning, hertil en øl eller vand
Fri parkering

Arrangementspris pr. person fra 585,-

BELIGGENHED
Værket er placeret i den nordlige del af Randers centrum 5-10 minutters gang fra busterminalen, Randers´ Banegård og Randers’ gågader samt hoteller.
Der er nem adgang fra E45 på kun 10 min.

Vi tilbyder altid fri parkering i forbindelse med erhvervsarrangementer.

OVERNATNING
Værket har et tæt samarbejde med byens hoteller og Meet Randers.
Randers har en samlet hotelværelses kapacitet på 240 værelser, dertil kan lægges vandrerhjem og B&Bs. Sammen sørger vi for, at forhandle de bedste værelsespriser til jer.
MeetRanders hjælper også gerne med registrering, indkvartering og guides til og fra hotellerne.

  • I by:
    Ja
  • Landlige omgivelser:
    Nej
  • Ved strand/sø:
    Nej
  • Ved skov:
    Nej

Værket til de kreative møder

19-03-2019 12:00

Der stilles altid en lydtekniker til rådighed til erhvervsarrangementer i Koncertsalen, Store Sal og Ridehuset, så I ikke skal bekymre jer om headsets, lyd eller PowerPoint-præsentationer, men kan koncentrere jer om fagligt udbytte og den gode stemning. I kan også få en faglig snak med vores lystekniker så I sammen kan skabe den rigtige stemning og sætte fokus netop dér, hvor det er vigtigst.

Se mere om Værket

Er der noget vi kan hjælpe med?

Vil du hellere have personlig betjening, sidder vi klar til at hjælpe dig.
Vi kender alle mødestederne ud og ind.

Mandag - torsdag, kl. 8:00 - 16:00
Fredag, kl. 8:00 - 14:30